Om Bambuskompaniet
Selskapet bambuskompaniet.no (0306020819) har sitt sete i Gimo. Selskapets postadresse er 74742.
Ønsker du å komme i kontakt med oss, send en e-post til info@bambuskompaniet.no med din henvendelse og dine kontaktopplysninger, så hører vi fra oss innen kort tid.
Bestilling
Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.
Dersom noe er feil i ordrebekreftelsen, skal du umiddelbart kontakte oss via e-post tilinfo@bambuskompaniet.no.
Levering
Våre normale leveringstider er 5–10 arbeidsdager. OBS! Bestillinger lagt i helgene sendes tidligst påfølgende mandag.
På grunn av høy belastning hos postleverandøren kan det oppstå forsinkelser. Vi ber deg derfor ha forståelse for dette, da det ikke er noe vi kan påvirke.
Dersom forsinkelser i leveransen skulle oppstå (uten at vi har informert deg om lengre leveringstid), skal du kontakte oss på e-post: info@bambuskompaniet.no.
Merk at det kan tilkomme ytterligere toll- og momsavgift da du som kunde er privatimportør av produktet du bestiller.
Priser
Alle priser i butikken oppgis i SEK og alle priser er UTEN 25 % mva. Det innebærer at du som kunde KAN måtte betale en tollavgift for momsen dersom det skulle oppstå.
Vi forbeholder oss retten til prisendringer forårsaket av prisendring fra leverandør, trykkfeil i prisliste samt feilaktigheter i priser grunnet feil informasjon og forbeholder oss retten til å justere prisen.
Angrerett
Ved kjøp av varer på nettstedet har du som kunde en lovfestet 14 dagers angrerett som gjelder fra du har mottatt en vare du har bestilt.
5.1 Ved bruk av angreretten din:
Du må meddele at du angrer. Meldingen skal sendes til oss på info@bambuskompaniet.no. I meldingen skal navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder fremgå tydelig.
Du bør umiddelbart og senest innen lovfestet 14 dager etter angremeldingen returnere produktene til oss.
Du står for returfrakt, levering og tilstand på produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasje.
På tilbakebetalingsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke fra en sum tilsvarende verdireduksjonen sammenlignet med varens opprinnelige verdi ved brukt eller skadet produkt.
5.2 Angreretten gjelder ikke ved:
-
Produkter som av helse- eller hygieniske grunner er forseglet og hvor forseglingen er brutt av deg.
-
Produkter som har karakter av forseglet lyd- eller bildefil og hvor forseglingen er brutt av deg.
-
Spesialtilvirket produkt, som er skreddersydd spesielt til deg eller har tydelig personlig preg etter dine ønsker.
-
Tjenester som er fullført og hvor du uttrykkelig har samtykket til at tjenesten påbegynnes uten angrerett.
-
Varer som raskt kan forringes, eksempelvis matvarer.
-
Løsutgaver av aviser eller tidsskrifter.
For mer om den lovfestede angreretten, se her.
Reklamasjon og klager
Vi kontrollerer alle produkter før de sendes til deg. Skulle produktet likevel være skadet eller feilekspedert når det ankommer, påtar vi oss i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning å kostnadsfritt utbedre feilen.
Du må alltid kontakte oss for en godkjenning før du returnerer en defekt vare.
Klagen skal sendes umiddelbart etter at feilen er oppdaget.
6.1 Hvordan går du frem ved reklamasjon?
Eventuelle feil og defekter skal alltid reklameres til info@bambuskompaniet.no hvor du oppgir navn, adresse, e-postadresse, ordrenummer og en beskrivelse av feilen.
Dersom vi ikke lykkes å utbedre feilen eller levere et tilsvarende produkt, tilbakebetaler vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi står for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.
Vi forbeholder oss retten til å nekte en reklamasjon dersom det viser seg at varen ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Ved reklamasjoner følger vi retningslinjer fra Forbrukerrådet/Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegrensning
Vi tar ikke ansvar for indirekte skader som kan oppstå på grunn av produktet.
Vi aksepterer ikke ansvar for forsinkelser/feil som følge av omstendigheter utenfor selskapets kontroll (Force Majeure). Disse omstendighetene kan for eksempel være arbeidskonflikt, brann, krig, myndighetsbeslutning, redusert eller uteblitt levering fra leverandør.
Videre tas det ikke ansvar for eventuelle endringer på produkter/produktegenskaper som er endret av respektive leverandør eller andre faktorer utenfor vår kontroll.
Produktinformasjon
Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil på dette nettstedet samt utsolgte produkter. Vi garanterer ikke at bildene gjengir produktenes eksakte utseende da en viss fargeforskjell kan forekomme avhengig av skjerm, bildekvalitet samt oppløsning. Vi forsøker alltid på best mulig måte å eksponere produktene så korrekt som mulig.
Informasjon om Cookies
I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på et nettsted i integritetshensikt få informasjon om at cookies brukes. Informasjonen i cookien kan brukes til å følge en brukers surfing. En cookie er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å lagre på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner. Det er mulig å stille inn nettleseren slik at den automatisk nekter cookies. Mer informasjon finnes på Post- og telestyrelsens hjemmeside.
Personopplysninger
Ved å handle hos lumismooth.se aksepterer du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger. Vi verdsetter ditt personvern og samler ikke inn flere opplysninger enn nødvendig for å behandle bestillingen din. Vi selger eller videreformidler aldri opplysningene dine til tredjepart uten rettslig grunn.
Smilekit.se er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger du har gitt til oss som kunde. Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din samt i tilfeller hvor du har ønsket nyhetsbrev eller kampanjetilbud – for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.
Nedenfor er en oppsummering av hvordan vi i henhold til GDPR lagrer og behandler opplysningene dine.
10.1 Hva er en personopplysning?
En personopplysning er all informasjon som direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.
10.2 Hvilke opplysninger lagrer vi?
For å kunne håndtere bestillingen din samt svare på spørsmål relatert til ordren (kundeservice) lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, ip-adresse og kjøpshistorikk.
Opplysningene lagres så lenge vi har en rettslig grunn til å behandle dem, eksempelvis for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å etterleve en rettslig forpliktelse som for eksempel bokføringsloven.
10.3 Rettslig grunn
I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å oppfylle avtalen med deg.
Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer etter samtykke fra deg.
10.4 Hvilke opplysninger deles og med hvilket formål?
10.4.1 Betalingsleverandør
Ved gjennomføring av kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer. Velger du å betale med faktura, lagres også personnummer hos betalingsleverandøren. Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.
Betalingsleverandøren vi bruker er: Klarna.
10.4.2 Fraktselskap
For å kunne levere bestillingen din og fullføre avtalen må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet. Det som deles med fraktselskapet er fornavn, etternavn samt adresseopplysninger for levering. E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med fraktselskapet for varsling.
Fraktselskapet vi samarbeider med er: Postnord.
10.4.3 Nyhetsbrev
Har du valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev deles fornavn, etternavn og e-postadresse med vår nyhetsbrevsleverandør. Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud i markedsføringsøyemed.
Vi bruker Klaviyo for utsendelse av nyhetsbrev.
10.5 Rett til innsyn
Du har rett til å få utdrag av all informasjon som finnes om deg hos oss. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.
10.6 Rett til rettelse
Du har rett til å be oss oppdatere feilaktig informasjon eller komplettere informasjon som er mangelfull.
10.7 Retten til å bli glemt
Du kan når som helst be om at opplysningene som gjelder deg slettes. Det finnes noen unntak fra retten til sletting, som for eksempel dersom de må beholdes for å oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel bokføringsloven).
10.8 Ansvarlig for databeskyttelse
Bambuskompaniet.no er ansvarlig for lagring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.
10.9 Hvordan vi beskytter dine personopplysninger
Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveishash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.
Vi bruker en svensk plattform, Quickbutik, som drives av Quickbutik AB med sete i Helsingborg.
Endringer i de generelle vilkårene
Vi forbeholder oss retten til å når som helst foreta endringer i vilkårene. Endringer i vilkårene vil bli publisert online på nettstedet. De endrede vilkårene anses akseptert i forbindelse med bestilling eller besøk på nettstedet.
Tvist og lovvalg
Dersom en tvist ikke kan løses i samråd mellom selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende deg til Forbrukerrådet/Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. For kunder bosatt i et annet EU-land enn Sverige kan man sende inn klage online via EU-kommisjonens plattform for tvisteløsning, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Ved eventuell tvist følger vi beslutninger fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.
Tvist knyttet til tolkningen eller anvendelsen av disse generelle vilkårene skal tolkes i samsvar med svensk rett og lov.